Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy specjalista
- do spraw współpracy międzynarodowej i Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich
- w Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Współpracy Międzynarodowej w Departamencie Pomocy i Integracji Społecznej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- opracowywanie dokumentów i materiałów związanych z międzynarodową współpracą wielostronną i bilateralną w obszarze działalności Departamentu, opiniowanie projektów umów współpracy międzynarodowej, przygotowywanie wkładów w języku polskim i angielskim z zakresu pomocy i integracji społecznej do instrukcji i raportów ONZ, Rady Europy i OECD
- analiza i weryfikacja dokumentów przekazywanych przez MPiPS pod obrady Komitetu do Spraw Europejskich w zakresie pomocy i integracji społecznej, przygotowywanie wkładów do Stanowisk Rządu, instrukcji na posiedzenia Rady UE, posiedzenia komitetów i grup roboczych Rady oraz Komisji Europejskiej
- realizowanie zadań Departamentu w procesie wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego, w tym opracowywanie, konsultowanie i opiniowanie dokumentów będących podstawą wdrażania EFS w Polsce, przygotowywanie wkładów do rocznych planów działań Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
- wykonywanie zadań związanych z pełnieniem przez MPiPS funkcji instytucji odpowiedzialnej za wdrażanie w Polsce Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich na lata 2007-2013 (EFI)
- przygotowywanie opinii Departamentu dotyczących zakresu rozmów i stanowisk prezentowanych podczas wizyt i spotkań zagranicznych, uczestniczenie w spotkaniach i negocjacjach z partnerami zagranicznymi, planowanie zakresu możliwej współpracy z tymi partnerami, analiza rozwiązań prawnych w systemie pomocy społecznej w innych krajach
- analiza dokumentów roboczych Trybunału Sprawiedliwości UE oraz Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w ramach uczestnictwa w przygotowywaniu stanowiska Polski w toczących się sprawach, a także analiza orzeczeń tych sądów w zakresie ich skutków dla prawa i praktyki w obszarze pomocy i integracji społecznej w Polsce
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Zagraniczne wyjazdy służbowe. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się trzy windy i jedna platforma transportowa, które umożliwiają wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e
- wykształcenie: wyższe magisterskie w obszarze nauk społecznych
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub organizacjach międzynarodowych lub środowisku międzynarodowym – związane z funkcjonowaniem UE lub wdrażaniem funduszy UE
- pozostałe wymagania niezbędne:
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2),
- znajomość zagadnień i przepisów prawa związanych z funduszami UE,
- znajomość przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu pomocy społecznej i integracji społecznej,
- znajomość zagadnień w zakresie polityki społecznej UE, w szczególności w dziedzinie przeciwdziałania ubóstwu i wykluczeniu społecznemu,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość KPA,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- umiejętność analizy i syntezy informacji,
- komunikatywność,
- umiejętność obsługi komputera w zakresie MS Office.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (kopie zaświadczeń o zatrudnieniu, o wykonaniu zlecenia/dzieła, itp. lub kopie świadectw pracy)
- kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie
Inne dokumenty i oświadczenia:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin składania dokumentów:
- 19-05-2015
Miejsce składania dokumentów:
- Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym i na kopercie: DPS-6
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MPiPS)
Inne informacje:
- Etapy, metody oraz techniki naboru:
- weryfikacja aplikacji pod względem spełniania wymagań formalnych,
– pisemny sprawdzian wiedzy,
- rozmowa kwalifikacyjna.
Oferujemy:
– umowę o pracę (na zastępstwo), ciekawe zadania, pracę w dużej organizacji, doskonalenie zawodowe.
Przewidziany mnożnik kwoty bazowej stanowiący wynagrodzenie zasadnicze dla stanowiska wynosi 1,7
Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
– oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: http://www.mpips.gov.pl/bip/kariera/wolne-stanowiska-pracy-w-mpips/oswiadczenie-dla-potrzeb-rekrutacji/,
– oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie,
– dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni,
– w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu,
- w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego,
- z dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe musi jednoznacznie wynikać długość doświadczenia zawodowego.
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z kandydatami, którzy spełniają wymagania formalne.
Bliższe informacje można uzyskać pod nr. 22 661 1314/1326