Celem Konkursu Samorządowy Lider Zarządzania – usługi społeczne jest poprawa jakości usług świadczonych obywatelom przez administrację samorządową i podległe jej podmioty w następujących dziedzinach: kultura, pomoc społeczna i oświata.
Cel ten organizatorzy pragną osiągnąć poprzez:
Konkurs jest przeznaczony dla wszystkich samorządów lokalnych (gminnych i powiatowych) niezależnie od ich wielkości i położenia geograficznego. Oceny będą dokonywane w ramach grup samorządów o zbliżonej wielkości i charakterze, co zapewni maksymalną porównywalność wzorcowych rozwiązań zarządczych odpowiednich dla jednostek różnego typu i wielkości, czyli:
Konkurs Samorządowy Lider Zarządzania będzie organizowany cyklicznie co roku. Dziedziny konkursowe, którymi są usługi społeczne (kultura, pomoc społeczna i oświata) oraz usługi techniczne (transport, gospodarka mieszkaniowa i komunalna), będą powtarzane na przemian co dwa lata, co pozwoli samorządom zaplanować z dużym wyprzedzeniem i dobrze przygotować propozycje do kolejnych edycji konkursu.
Konkurs będzie promować funkcjonalne rozwiązania dotyczące zaspokajania potrzeb mieszkańców, czyli dostarczania usług publicznych, które opierają się na:
Korzyści dla urzędu i pracowników:
Korzyści dla mieszkańców:
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdą Państwo TUTAJ >>>