Licząc na duże inwestycje infrastrukturalne firmy budowlane od pewnego czasu kupowały sprzęt i zatrudniały ludzi. Jednak z przeznaczonych na rok 2008 przez ministra infrastruktury 20 mld zł. na inwestycje drogowe zostanie wydane tylko 60%.

Z dużych miast największe przetargi będą w tym roku rozpisane w Poznaniu, gdzie obecnie ogłoszono dwa przetargi: na modernizację ulicy Winogrady za 201 mln złotych oraz przebudowę ul. Lechickiej.
Ponadto zostanie rozpisany przetarg na modernizacjię wiaduktu na drodze Poznań – Warszawa. Przewiduje się także przetarg na modernizację ronda Kaponiera w centrum miasta. Poznań zaplanował również sześć inwestycji wodno-kanalizacyjnych, a 2 października ma się zakończyć przyjmowanie ofert na budowę dodatkowych trybun i zadaszenia stadionu, na którym mają się odbywać mecze Euro 2012.

Wrocław wszystkie duże przetargi zaplanował na rok 2009. Dlatego też jeszcze rok będzie trzeba poczekać na rozpoczęcie budowy dróg dojazdowych do stadionu, lotniska, a także na modernizację tras wylotowych z Wrocławia. Zgodnie z planem – a więc w tym roku – zostanie rozpisany przetarg na budowę stadionu sportowego.

Z danych Biura Zamówień Publicznych Urzędu m.st. Warszawy wynika, że w obecnie żadne z jego biur nie prowadzi przetargu na realizację przedsięwzięć infrastrukturalnych o dużej skali. Przedstawicieli władz samorządowych odstraszają koszty niniejszych inwestycji. Zwykle decydującym czynnikiem jest cena i informowanie o planowanych kosztach mogłoby sugerować cenę firmom uczestniczącym w przetargach. Drogowcy podkreślają, że generalnie jest w tej chwili nieco więcej gminnych inwestycji drogowych – podaje „Gazeta Prawna”.